Navigation und Service

BSI-DSZ-CC-1158-V2-2023

Digital Tachograph DTCO 1381 Release 4.1

Antragsteller / Applicant

Continental Automotive Technologies GmbH

Heinrich-Hertz-Strasse 45
78052 Villingen-Schwenningen

Prüfstelle / Evaluation Facility

Deutsche Telekom Security GmbH

Prüftiefe / Assurance

EAL4, ATE_DPT.2, AVA_VAN.5

Schutzprofil / Protection Profile

Digital Tachograph - Vehicle Unit (VU PP) Version 1.15, 6 June 2021, BSI-CC-PP-0094-V2-2021

Ausstellungsdatum / Certification Date

23.05.2023

gültig bis / valid until

22.05.2028

Der Evaluationsgegenstand (EVG) ist eine Vehicle-Unit der zweiten Generation im Sinne von Commission Implementing Regulation (EU) 2016/799 (Annex 1C) für die Installation in Transportfahrzeugen. Sein Zweck ist die Aufzeichnung, Speicherung, Anzeige, Ausgabe und der Ausdruck von Daten, die im Zusammenhang mit Fahreraktivitäten stehen. Im übrigen besteht das Tachograph-System aus einem Bewegungssensor, Tachograph-Chipkarten sowie Fernkommunikationsgeräten. Die Vehicle Unit als Teil eines Tachograph-Systems ist in einem Fahrzeug installiert und mit einem Bewegungssensor verbunden, von dem sie die Bewegungsdaten des Fahrzeugs erhält. Die Vehicle Unit speichert und verarbeitet die Nutzeraktivitäten und kommuniziert mit Tachograph-Chipkarten sowie Fernkommunikationsgeräten.

The Target of evaluation is a second generation vehicle unit (VU) in the sense of Commission Implementing Regulation (EU) 2016/799 (Annex 1C) intended to be installed in road transport vehicles. Its purpose is to record, store, display, print and output data related to driver activities. It is connected to a motion sensor with which it exchanges vehicle’s motion data. The VU records and stores human user activities data in its internal data memory, it also records human user activities data in tachograph cards. The VU outputs data to display, printer and external devices. The TOE is connected to a motion sensor with which it obtains the vehicle’s motion data. Information from the motion sensor is corroborated by vehicle motion information derived from a GNSS receiver, and optionally by other sources independent of the motion sensor.